Cake
Cake wil meerwaarde bieden aan bedrijven, banken en consumenten door nieuwe inkomstenbronnen te genereren via de verwerking van financiële transacties.
Met Cake for Banks helpt retailbanken om zich te onderscheiden van de concurrentie, door klanten te helpen besparen op hun dagelijkse aankopen. Dit verhoogt tevens de betrokkenheid van de klanten binnen de digitale kanalen, evenals de klantentevredenheid. Bovendien genereert het Cake cashbackplatform een nieuwe inkomstenstroom bovenop de bestaande betaalrekeningen, via een model van gedeelde commissie.
De white-labelled oplossing voorziet een cashbackmodule die kan geïntegreerd worden in bestaande banking apps, gebouwd op PSD2, met minimale integratievereisten en een korte implementatietermijn.
Cake for Business is een marketingplatform dat dankzij de geanonimiseerde verwerking van het aankoopgedrag van consumenten unieke mogelijkheden biedt om (potentiële) klanten te bereiken met cashback-kortingen en om accurate en realtime marktinzichten te leveren.
Cake werd begin 2019 opgericht door techondernemer Davy Kestens samen met 5 ervaren co-founders. De start-up kreeg op 9 juli 2019 een vergunning van de Nationale Bank van België (NBB) en stelt intussen meer dan 20 mensen tewerk.