Paslezer niet meer noodzakelijk voor klanten van ABN AMRO en Knab
Betalingen vanaf de website goedkeuren hoeft bij ABN AMRO en Knab sinds vorige week niet alleen meer met een paslezer, dat kan voortaan ook met de smartphone. Beide banken hebben dit officieel aangekondigd.
Het is voor veel mensen een bekend ritueel bij het doen van een betaling via de website van hun bank. Even de paslezer erbij pakken, anders is het niet mogelijk om in te loggen of een betaling te voltooien. Zowel ABN AMRO als Knab hebben vorige week hun mogelijkheden wat dat betreft uitgebreid. Betaalopdrachten die aangemaakt worden op de computer kunnen bevestigd worden via de smartphone. Klanten van ING en Bunq hadden deze optie al langer.
Klanten van beide banken moeten de optie voor mobiel bevestigen eerst wel zelf aanvinken. Normaal gesproken zal de app hierom vragen bij de eerste start na installatie van de update. Bij ABN AMRO is de bekende groene paslezer alleen nog nodig om betalingen te voldoen die boven het ingestelde daglimiet uitkomen. Die limiet is echter wel door de gebruiker zelf in te stellen. Met de mobiel een betaling doen via Ideal is voorlopig nog niet mogelijk voor klanten van ABN AMRO.