ABN AMRO kiest Nederlandse startup voor ‘onboarding’ nieuwe werknemers
ABN AMRO gaat samenwerken met Talmundo op het gebied van ‘onboarding’ van nieuwe medewerkers. Talmundo ondersteunt bedrijven in een optimale verwelkoming van nieuwe werknemers. Via een goed en uniform integratieproces wil ABN AMRO nieuwe medewerkers vanaf het begin betrokken krijgen bij de bedrijfscultuur.
Beginnen aan een nieuwe baan brengt voor veel mensen emoties met zich mee. Uiteenlopend van een gezonde vorm van spanning tot het ronduit hebben van zenuwen ervaart iedereen dit op zijn eigen manier. Veel mensen voelen zich echter tenminste voor even als een kat in een vreemd pakhuis. Het succes van een nieuwe baan hangt voor een niet onbelangrijk deel samen met de ontvangst door de werkgever. Een simpel bloemetje kan al een hoop doen om iemand zich welkom te laten voelen, maar nog beter is een goed doordacht integratieproces. ABN AMRO deed ongetwijfeld altijd al zijn best op het gebied van ‘onboarding’ van nieuwe medewerkers, maar gaat nu een stap verder.
Goede start
De bank gaat samenwerken met de Nederlandse startup Talmundo, specialist in ‘onboarding’ van nieuwe medewerkers. De aanpak moet nieuwe medewerkers vanaf dag één welkom laten voelen en een goede start laten maken. Talmundo heeft inmiddels een aardige lijst met referenties die het kan overleggen. Het bedrijf ondersteunt onder andere Deloitte, Bacardi, Staples en BNP Paribas al in integratieprocessen.
"Talmundo moderniseert conventionele en verouderde onboarding processen zodat ze aangepast zijn aan de recentste technologische ontwikkelingen. Op die manier worden de processen gemakkelijker, zijn werknemers meer betrokken en kan er professioneler dan ooit gewerkt worden," aldus Stijn De Groef, CEO en medeoprichter van Talmundo.
De Groef: “Beginnen aan een nieuwe baan is spannend en kan stressy zijn! Een goed ontworpen integratie kan ertoe bijdragen dat nieuwe werknemers zich welkom en comfortabeler voelen bij het starten van hun nieuwe werkzaamheden. De ervaring van een nieuwe werknemer staat centraal bij alles wat we doen. We weten dat technologie die niet gebruiksvriendelijk is, door de meeste mensen simpelweg niet gebruikt zal worden. Het is dan ook belangrijk om het inwerkproces zo eenvoudig mogelijk te maken.”
Employee experience
“Als werkgever stop je veel moeite in het aantrekken van talent. En nadat je veel energie hebt gestoken in het aantrekken van nieuw talent, willen wij ook dat de kandidaat direct aan de slag kan op werkdag een, continu betrokken is en zich verbonden voelt,” zegt Wouter Smit, HR Competence Manager bij ABN AMRO. “Met het nieuwe onboarding programma van Talmundo werken wij aan de verbetering van de employee experience en vereenvoudigen we het integratieproces voor zowel de Hiring Manager als voor de nieuwe werknemer. Als nieuwe medewerker wil je gelijk kunnen laten zien wat jij kunt betekenen, en dat willen we bereiken met Talmundo. Onboarding bij ABN AMRO moet een experience zijn die je wilt delen met je vrienden en familie, waardoor je je gelijk ambassadeur voelt van ons bedrijf.”