ABN AMRO verlengt sponsorcontracten rond World Tennis Tournament
ABN AMRO verlengt diverse sponsorcontracten waarbij het jaarlijkse World Tennis Tournament in Rotterdam een centrale rol speelt. In de eerste plaats de samenwerking met en naamgeving van het ATP-toernooi tot 2022. Daarbij verlengt de bank bestaande samenwerkingen met de Richard Krajicek-Foundation en het Fonds Gehandicaptensport.
Soms is een sponsor zo lang of zo nauw verbonden met een sportevenement dat bijna iedereen direct weet waarover het gaat. Denk aan Amstel Gold Race, KLM Open, Volvo Ocean Race of dus het ABN AMRO Toernooi in Ahoy, voluit ABN AMRO World Tennis Tournament. Vorige week vond de 46e editie van het ATP-toernooi plaats, gewonnen door de Fransman Gaël Monfils. Voor ABN AMRO en de toernooidirectie een uitgelezen moment om een sponsorverlenging aan te kondigen. De bank is al titelsponsor sinds de start in 1974 en blijft dat in elk geval tot 2022.
Vanzelfsprekendheid
Binnen ABN AMRO lijkt sponsoring van het toernooi inmiddels een vanzelfsprekendheid. Feitelijk zou het pas echt nieuws zijn als de bank aan zou kondigen de samenwerking te stoppen. “Vanaf de start van het toernooi in 1974 zijn wij betrokken en we blijven heel graag tot en met 2022 verbonden aan het ABN AMRO World Tennis Tournament”, aldus Gert-Jan Meppelink, Chief Transformation & HR Officer ABN AMRO. “Zowel voor de direct betrokkenen als de collega’s en klanten geldt dat we heel trots zijn op het toernooi.”
Vanzelfsprekend is ook toernooidirecteur Richard Krajicek blij met de voortzetting van de samenwerking. Hij noemt de aankondiging goed nieuws. “Sport en bedrijfsleven hebben elkaar heel veel te bieden, ook op de lange termijn. Dat bewijst het toernooi immers al 46 jaar. Dat ik daar een bijdrage aan kan leveren maakt me trots”, aldus de Wimbledon-winnaar van 1996.
Verlenging andere partnerships
Als de camera’s dan toch draaien is het meteen een goed moment om andere aankondigingen te doen. ABN AMRO verlengt de samenwerking met de Richard Krajicek Foundation, die kinderen in probleemwijken meer mogelijkheden biedt om te sporten. Onder meer door de aanleg van Krajicek Courts. De bank is maatschappelijk partner van de stichting sinds 2003 en verlengt in elk geval tot 2020.
“Samen zetten we in op duurzame ontwikkeling van jongeren in aandachtswijken. Dat sluit goed aan bij onze ambitie om het toekomstperspectief van deze jongeren te vergroten”, aldus Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation. “Het mooie aan onze samenwerking is dat we constant blijven kijken hoe we elkaar kunnen versterken”, vult Krajicek zelf aan. “Het initiatief vanuit de bank om oude tennisballen in te zamelen om daarmee een nieuwe sportvloer voor een Krajicek Playground aan te leggen is daar een mooi voorbeeld van.”
In de afgelopen jaren hebben wij gezamenlijk waardevolle projecten voor de gehandicaptensport ondersteund
Een andere stichting waar ABN AMRO al jaren partner van is, is het Fonds Gehandicaptensport. De aandacht voor gehandicaptensport blijft toenemen, hoewel volgens sommigen lang niet snel genoeg. Met die samenwerking wil bijdragen aan sport toegankelijk maken en houden voor iedereen, wel of geen beperking. Dat komt ook naar voren in de parallelle organisatie van het ABN AMRO-toernooi voor rolstoeltennissers. Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: “Wij zijn trots dat wij de samenwerking met ABN Amro mogen verlengen. In de afgelopen jaren hebben wij gezamenlijk waardevolle projecten voor de gehandicaptensport ondersteund. Geweldig dat wij dit ook in de komende twee jaar samen blijven doen.”