Mastercard lanceert muziekalbum geïnspireerd op eigen deuntje

28 juni 2022 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Wat hebben paus Benedictus XVI, Michelle Obama, Ruud Gullit en Jacky Chan gemeen? Ze zijn niet bekend als muzikant, maar hebben wel een muziekalbum uitgebracht. Aan dit illustere rijtje kan nu een nieuwe naam worden toegevoegd: Mastercard. Het betaaltechnologiebedrijf lanceerde onlangs zijn allereerste muziekalbum Priceless.

Het album maakt onderdeel uit van Mastercard’s audiomerkstrategie om zichtbaar te blijven in een wereld waarin spraak en audio steeds belangrijker worden. Het album bevat tien nummers van tien artiesten (met in elk nummer de Mastercard-melodie verwerkt) en is beschikbaar op Spotify.

Zoals gezegd moet het muziekalbum Mastercard’s sonic branding naar een hoger niveau tillen. De fintech legt uit dat mensen steeds vaker gebruikt maken van spraak en audio, waarbij het de uitdaging voor merken als Mastercard is om op te blijven vallen. Met het muziekalbum wil het bedrijf verder bouwen aan het audio-equivalent van het visuele merklogo.

 “Muziek is een universele passe – het inspireert, verbindt en verrijkt ons allemaal”, legt Raja Rajamanner (Chief Marketing & Communications Officer bij Mastercard) uit. “Het maken van een audio-versie van ons visuele merklogo is voor ons ene manier om consumenten en makers uit de creatieve sector te betrekken op een cultureel relevante, unieke een leuke manier.”

Een perfecte match

Voor het album bundelde Mastercard de krachten met Beatclub – het muziekcreatorplatform van niemand minder dan producer Timbaland. Elke deelnemende artiest kreeg de opdracht op de Mastercard-melodie te verwerken in het nummer. Het volledige album bevat tracks van onder meer Michael Rice (Verenigd Koninkrijk), Shiraz (Libanon), Good harvest (Zweden), Alma Lake (Colombia), Raees (Algerije), Tania (VS) en Amaya (Slovenië).

"Deze samenwerking was een perfecte match, gezien Mastercard’s en Beatclub's gezamenlijke doel om artiesten en de muziekindustrie te ondersteunen", aldus Timbaland. "Het bieden van platforms, tools en connecties voor artiesten om hun passies na te jagen, opent deuren voor talloze makers om door te breken in een industrie die vaak moeilijk doordringbaar is."