ABN AMRO Sustainable Impact Fund pompt miljoenenbedrag in duurzaam zeepmerk
Het ABN AMRO Sustainable Impact Fund is in de markt van duurzame zeep gestapt. Samen met Fair Capital Impact Fund investeerde het €4,2 miljoen in het duurzame was- en zeepmerk Seepje.
De Haagse onderneming – opgericht in 2013 om letterlijk en figuurlijk een schone toekomst te creëren – wil het miljoenenbedrag gebruiken om zijn positie in de Nederlandse en Belgische markt verder uit te breiden. Daarnaast wil Seepje verder internationaliseren en zijn maatschappelijke impact vergroten door meer duurzame-zeep-innovaties te creëren.
Daarmee hoopt Seepje zijn succesverhaal voort te zetten. Het was- en zeepmerk vertienvoudigde in de afgelopen vijf jaar; en zet met behulp van de kapitaalinjectie in op een jaarlijkse groei van 50%. De duurzame missie dient daarbij als doorslaggevende factor. “Een schone toekomst, daar willen we naartoe”, legt Jasper Gabriëlse uit.
Meest impactvolle zeepmerk ter wereld
Dat kan volgens de medeoprichter van Seepje echter alleen als we snel verduurzamen. "Zo willen we weg van vervuilende huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten, vol met onnodige fossiele ingrediënten. Met deze kapitaalinjectie kunnen we het meest impactvolle zeepmerk van de wereld worden."
Eric Buckens (Investment Director ABN AMRO Sustainable Impact Fund) noemt Seepje een echte veranderaar die in staat is sterke invloed uit te oefenen op de duurzame transitie in de huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsmarkt.
“De radicale verschuiving naar natuurlijke ingrediënten (99,8% van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong) en eerlijke betaling in de keten zijn goed voor de planeet én sluiten aan bij de snelgroeiende vraag van steeds meer bewuste, duurzame consumenten. En dat past uitstekend bij de visie van ABN AMRO SIF, waarmee we de transitie naar een duurzame en inclusieve samenleving willen versnellen.”