ABN AMRO SIF investeert in Think Better Group
Het ABN AMRO Sustainable Impact Fonds heeft een belang genomen van ruim 17% in de Think Better Group - een Brits bedrijf voor duurzame consumentenproducten dat “actief tegen de status quo in de consumentengoederen sector ingaat”.
Dat doet men door consumenten alternatieven aan te bieden voor plastic producten voor eenmalig gebruik, door gebruik te maken van plantaardige materialen. Al met al bespaart het bedrijf met zijn producten 760 ton plastic per jaar, wat vergelijkbaar is met 38 miljoen plastic flesjes voor eenmalig gebruik.
Het bedrijf opereert internationaal met acht merken in de zorg-, lifestyle en dranken-sector: Colonna Coffee, Brewed-by-Hand, Best Coffee, Peak Water, Ecoriginals, Econaps, Project Blank en Stockshare.
Daarnaast biedt de onderneming een e-commerce retail platform aan, om duurzame consumentenmerken te bouwen en op te schalen. De Think Better Group is voornemens om met de investering van het ABN AMRO Sustainable Impact Fund zijn bestaande merkenportfolio verder uit te breiden en nieuwe duurzame merken toe te voegen.
“We zijn enthousiast over onze investering in de Think Better Group, legt Maarten Blomme (Managing Director ABN AMRO Sustainable Impact Fund) uit. “ Het bedrijf is transparant, neemt haar verantwoordelijkheid en werkt samen met betrouwbare partners in de gehele waardeketen om circulaire oplossingen te vinden en plastic afval te verminderen.”
De bijdrage aan circulaire oplossingen en positieve impact op de maatschappij sluiten volgens Blomme aan bij de duurzaamheidsstrategie van ABN AMRO. “Wij zijn verheugd om met ondernemers samen te werken die eenzelfde visie hebben op duurzaamheid en steunen hen daarom graag in hun ambities.”