Online bankieren in je eigen taal

Online bankieren in je eigen taal

01 oktober 2025 Banken.nl
Online bankieren in je eigen taal

Online bankieren is snel, efficiënt en goedkoop, maar dreigt steeds onpersoonlijker te worden. De meeste banken gebruiken chatbots, en een helpdesk met een echte medewerker is niet beschikbaar of is lastig te bereiken. Openbank, de volledig digitale bank van Santander Group, kiest bewust voor een ander pad: persoonlijk contact in het Nederlands, met medewerkers die de tijd nemen voor de klant.

Sinds 2020 is Openbank actief in Nederland, waar de bank leidend is geweest bij het bieden van aantrekkelijke rentes en nieuwe spaarmethoden - alles binnen een volledig digitale dienstverlening met innovatieve functies en de hoogste veiligheidsnormen. Nederlandse klanten krijgen volledige ondersteuning in hun eigen taal; niet alleen online, maar ook via de telefoon. Iemand aan de lijn die luistert en meedenkt.

“Wie belt er nog met zijn bank? Meer mensen dan je denkt.”, zegt Nicci De Haas (Market Manager Nederland). “In een wereld blijft een menselijk gesprek een essentieel onderdeel in het kweken van vertrouwen. Bij Openbank zien we dat als een kans. Als je wilt dat mensen je vertrouwen met hun geld, moet je ze aanspreken in hun eigen taal - letterlijk én figuurlijk.”

Een wereldspeler met een lokale insteek

Openbank combineert de schaal, technologie en expertise van een wereldspeler met de nabijheid van een lokale bank. De internationale ervaring van Santander Group wordt vertaald naar dienstverlening die past bij de Nederlandse klant: eenvoudig, transparant en persoonlijk. Nicci De Haas: “Internationaal denken en lokaal bankieren: we blijven inspelen op Nederlandse klantbehoeften.”

In een tijd waarin AI en automatisering de toon zetten, wil Openbank deze ontwikkelingen gebruiken om toegankelijk, transparant en dicht bij de klant te blijven. Met deze benadering laat Openbank zien dat online bankieren ook anders kan en niet synoniem hoeft te zijn aan afstandelijkheid. Integendeel: digitale innovatie en persoonlijke service versterken elkaar, zolang de klant centraal blijft staan.

Meer over Openbank
Profielpagina
Openbank is een partner van Banken.nl