Op 19 maart vond de uitreiking plaats van de Dutch Marketing Awards. Tijdens dit event zijn awards uitgereikt aan marketeers en organisaties die opvallen door kwaliteit, originaliteit en/of resultaat. In de ranglijst voor beste marketeer van Nederland staan 5 bankiers: Vincent van den Boogert (ING), Roel Welsing (Triodos), Leslie Hogeveen (Knab), Patrick Kuijsters (SNS) en Annemarie Rosebeek (ABN AMRO MeesPierson).
Marketeer of Year
Dit jaar is de Marketeer of the Year-prijs voor de veertiende keer uitgereikt. Belangrijke criteria voor de toekenning van de titel zijn effectiviteit, innovatie en persoonlijkheid. Erik van Engelen, commercieel directeur van Energiebedrijf Eneco, is gekozen tot opvolger van Roel Welsing van Triodos en mag zich een jaar lang Marketeer of the Year noemen. Naast Van Engelen waren ook Pieter Zwart (Coolblue), Marco Aarnink (Drukwerkdeal), Matthijs Moeken (Jumbo) en Vincent van den Boogert (ING) genomineerd.
In de Marketing Top 100 van 2015 staan 5 bankiers: 3. Vincent van den Boogert (ING), 6. Roel Welsing (Triodos), 24. Leslie Hogeveen (knab), 58. Patrick Kuijsters (SNS) en 92. Annemarie Rosebeek (ABN AMRO MeesPierson).
Marketing Top 100
De jaarlijkse ranglijst van de beste Nederlandse marketeers ziet er dit jaar als volgt uit:
1. Marketeer of the Year - Erik van Engelen, commercieel directeur Eneco
2 Marco Aarnink – managing director Drukwerkdeal.nl
3 Vincent van den Boogert – directeur Particulier ING Nederland
4 Matthijs Moeken – directeur marketing Jumbo
5 Pieter Zwart – entrepreneur en ceo Coolblue
6 Roel Welsing – marketingdirecteur Triodos
7 Ronald van der Mark – ceo Action
8 Bart van de Nieuwenhof – ceo La Place
9 Thecla Schaeffer – cmo G-Star
10 Coen Olde Olthof – senior vice president marketing & online KPN
11 Bart Kuppens – vice-president marketing Unilever Benelux
12 René Repko – cmo Rituals
13 Rosella Passier – manager marketing Efteling
14 Jos Van Haastrecht – director global brand, digital and communications DSM
15 Ludo Voorn – directeur marketing PostNL
16 Richard Zijlma – general manager Amsterdam Dance Event (ADE)
17 Marjolijn Meynen – hoofd communicatie & marketing Rijksmuseum
18 Daan Noordeloos – manager marketing & customer strategies Transavia
19 Bob Stehmann –cmo ASR
20 Robert Bohemen – cmo de Bijenkorf
21 Nico Rijkhoff – director brand & communications Ziggo
22 Edwin Rietkerk – head of marketing Robeco
23 Jeroen Hubert – countrymanager marketing Ikea
24 Leslie Hogeveen – head of (digital) marketing & e-commerce Knab
25 Noor Cloo – marketingdirecteur Ziggo
26 Jacqueline Smit – ceo 538 Group
27 Marco Kind – cco consumer T-Mobile Nederland
28 Erik-Jan Gelink – (voormalig) cco Sanoma
29 Robert Collignon – senior vice president brand & customer strategy Aegon
30 Alexander Klopping & Marten Blankesteijn – Oprichters Blendle
31 Marieke Heesakkers – marketingmanager Berkvens Deursystemen
32 Jean-Paul Schaddé van Dooren - Marketingspecialist FloraHolland
33 Bram Westenbrink – marketingdirecteur Heineken
34 Tex Gunning – ceo TNT Express
35 Frits van Hout – cmo ASML
36 Adriaan Thierry – executive vice president Ahold
37 Geert Mol – global marketing solutions & client partner Facebook
38 Niek Jan van Damme – lid raad van bestuur Deutsche Telekom
39 Aleks Fiege – marketing director Unox Unilever
40 Frans Cornelis – cmo Randstad Holding
41 Jitse Groen – ceo Thuisbezorgd en Takeaway
42 Rob Heesen Hema – executive director buying & merchandising Hema
43 Philip Lacor – director enterprise business unit Vodafone Duitsland
44 Pim van der Feltz – ceo Google Benelux
45 Ard Bossema – head shoppermarketing digital & e-commerce Grolsch
46 Martijn van der Zee – marketingdirecteur Suitsupply
47 Derk Hendriksen – general manager Ekocenter Coca-Cola Company
48 Frank Weijers – Executive vice president & general manager Unilever Benelux
49 Leon Broer – directeur marketing & NPD Peijnenburg
50 Jorieke de Vries – marketingmanager Lidl
51 Harmen Treep – commercieel directeur Axa Bike security
52 Tim Lammers – marketingmanager Burgers Zoo
53 Henk Jan Beltman – cco (chief chocolate officer) Tony Chocolonely
54 Ronald Velten – marketing director, global technology services Europe IBM
55 Paul Woltering – global marketing director Akzo Nobel
56 Oscar Diele – senior e-commerce professional TNT
57 Ronald van Zetten – ceo Hema
58 Patrick Kuijsters – director marketing & online SNS
59 Suzanne Ekel – cmo Twitter
60 Olle Peters Business – innovation manager Manutan
61 Boukje Bügel – directeur retail & services NS Stations
62 Martine Husmann – directeur Telfort
63 Richard Franken – commercial director Trigion
64 Albert Jaap van Santbrink – ceo Terre Des Hommes
65 Koen Brakenhoff – hoofd marketing Mauritshuis
66 Thomas van Schaik – global brand director adidas
67 Jacques Kuyf – chief commercial officer Stage Entertainment (Van den Ende)
68 Michel Schaeffer – marketing director BOL.com
69 Dorkas Koenen – chief marketing officer Essent
70 Peter Zijlstra – Manager- marketing & brand communication Mercedes-Benz NL
71 Erland Galjaard – programmadirecteur RTL
72 Mark Appel – global marketing director cloud solutions Exact
73 Willem-Albert Bol – manager advertising bij Persgroep Advertising
74 Jeroen Coenen – head of marketing Northern Europe Salesforce
75 Janine Bos – directeur marketing & communicatie Randstad Groep Nederland
76 Peer Swinkels – bestuurslid NL Brouwers, marketingverantwoordelijke Bavaria
77 Frenkel Denie – director dairy based beverage EMEA Friesland Campina
78 Frank Houben – director communications & corporate identity KLM
79 Hanneke Faber – chief commercial officer Ahold
80 Hans Böhm – Global Cider Director Heineken
81 René Jaspers – director marketing & business insights Mc Donald’s Nederland
82 Hans Blom – vice president producten, marketing en innovatie Ziggo/UPC
83 Marieke Visser – directeur marketing en nationale beurzen Amsterdam RAI
84 Alfred Levi – senior vice president marketing & media Ahold
85 Joris Aperghis – ceo WE Fashion
86 Maarten Vernooij – marketingdirecteur Philips Lighting Benelux
87 Ernesto Kerkhof – marketingdirecteur Arla Foods NL
88 Hans Ouwendijk – ceo Vlisco
89 Inge Metz – manager marketing & fundraising van Stichting ALS Nederland
90 Tim de Groot – marketingdirecteur Miele
91 Hugo van der Spek – marketingmanager Peerby
92 Annemarie Rosebeek – directeur marketing ABN Amro MeesPierson
93 Bente Bollmann – marketingmanager Lowlands, Pitch en Down The Rabbit Hole
94 Rob Peeters – managing director Desso
95 Margriet van Zijl – director marketing & innovation Auping
96 Luc Suykens – marketing director Procter & Gamble
97 Matthijs van der Meer – marketeer Stichting CPNB
98 Johan den Bakker – marketingmanager Europe & Africa Shell
99 Felix Tenniglo – managing partner Inshared
100 Marga Mathijsen – vice president brand development foods North Asia Unilever
Dutch Marketing Awards
De Dutch Marketing Awards wordt jaarlijks georganiseerd door NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.