Findesk komt met kantoorabonnement tegemoet aan vraag uit markt
IT-dienstverlener Topicus uit Deventer heeft Findesk weer een stapje verder verfijnd. Het al meerdere jaren op rij toonaangevende softwarepakket voor financieel advies stelt met het kantoorabonnement gebruikers in staat om zaken centraal te regelen en te beheren. Volgens Topicus een veel gevraagde functionaliteit, zeker in omgevingen met meerdere adviseurs.
In kantoren waar meerdere financieel adviseurs naast elkaar werken was het tot voor kort niet ongebruikelijk dat zij feitelijk een verzameling losse accounts vormden. Het doorvoeren van veranderingen – zoals nieuwe producten of het toevoegen van nieuwe medewerkers – moest bijgevolg per account opnieuw gebeuren. Het behoeft weinig uitleg dat deze tijd ten koste ging van de kerntaak van financieel adviseurs.
“We merkten, zeker bij kantoren met meerdere adviseurs, een toenemende behoefte om zaken centraal in te kunnen regelen en te monitoren”, zegt Dennis Hollander Businessline manager Connected Finance bij Topicus. “Het uniform in kunnen stellen van nieuwe producten en uniformiteit in zaken als kosten en rapportages waren onderdelen die gemist werden door onze gebruikers. Net als het eenvoudig doorvoeren van wijzigingen bij wisseling in bezetting van medewerkers.”
Findesk is al meerdere jaren toonaangevend binnen het netwerk van financieel adviseurs. In mei werd Findesk voor de derde keer op rij door adviseurs zelf verkozen tot beste adviessoftwarepakket. Hollander gaf toen al aan dat Topicus Findesk zou blijven doorontwikkelen, mede op aanwijzing van adviseurs die het pakket op dagelijkse basis gebruiken.
Beheerder regelt alles in
Met de recente update kunnen zaken als HDN-certificaat en standaardkosten slechts één keer ingesteld te worden in het hoofdaccount, op kantoorniveau. Daarna zijn ze meteen voor alle onderhangende gebruikers ingesteld. Dit ligt in de handen van de beheerder, die ook zelf aan te wijzen is. De beheerder heeft vervolgens de mogelijkheid om de rollen en rechten per medewerker in te regelen. Een andere nuttige toevoeging is dat nieuwe gebruikers binnen enkele minuten aan de slag kunnen, zonder dat zij een halve dag duimen hoeven te draaien in afwachting van hun autorisaties.
Financieel adviseurs gaven volgens Topicus al enige tijd de wens om documenten te personaliseren. Ook daaraan is gehoor gegeven. Naast de mogelijkheid om het eigen bedrijfslogo te uploaden kunnen ook eigen teksten worden ingesteld die alle adviseurs kunnen inzetten voor het opstellen van hun advies en meegenomen worden in het adviesrapport. Adviseurs kunnen vervolgens kiezen om gebruik te maken van de standaard Findesk-tekst, de specifieke kantoortekst of een leeg veld voor specifieke persoonlijke toevoegingen.