Findesk lanceert dynamisch klantprofiel
Findesk heeft een dynamisch klantprofiel gelanceerd. De module moet het voor elke hypotheekadviseur en -klant eenvoudiger maken om goed voorbereid een adviesgesprek in te gaan door direct de juist informatie bij de hand te hebben.
Findesk – onderdeel van Topicus – stipt aan dat het van zijn gebruikers te horen kreeg dat het aanmaken van een klantprofiel soms een uitdaging vormde.
"De klant snapt het niet" en "Er staan vragen in die niet logisch zijn", waren veelvoorkomende opmerkingen. Het bedrijf besloot dan ook dat het anders moest en ontwikkelde het dynamische klantprofiel.
Elke klant ontvangt met de nieuwe module digitaal zijn of haar eigen unieke klantprofiel. De adviseur hoeft vervolgens enkel aan te geven met welke doelstelling het hypotheekgesprek gestart wordt en of de klant met pensioen is.
De software bepaalt dan welk profiel nodig is, waarna de adviseur dit profiel via de mail of een app naar de klant stuurt. Vervolgens opent de klant het profiel en ziet eenvoudige en overzichtelijke vragen die volledig zijn afgestemd op zijn of haar situatie. Vragen over pensioen, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid verschijnen bijvoorbeeld alleen als ze relevant zijn.
Findesk ondersteunt via deze module ook actief bij aan verduurzaming door vragen daarover toe te voegen.
“Deze module biedt de adviseur een kwalitatieve impuls op het gebied van dossiervorming en een juiste voorbereiding op elk gesprek”, legt Christian Krijgsman (accountmanager bij Findesk) uit.
“Met de unieke module, die in elk dossier beschikbaar is, zetten we een belangrijke stap om adviseur en klant te ondersteunen in een vlekkeloos proces.”