Cognito breidt uit naar Duitsland
Cognito heeft een belang genomen in PR-bureau Westend Medien in Düsseldorf. Het Duitse kantoor gaat verder onder de naam CognitoDACH. De twee kantoren zijn alles behalve onbekenden van elkaar, al sinds 2020 zetten de partners zich in voor gezamenlijke opdrachtgevers.
De overname van het Duitse kantoor is wat Cognito betreft een logische stap om zijn internationale bereik te vergroten. De vestiging in Düsseldorf zou het PR- en marketingbureau een verbeterde toegang bieden tot een van de belangrijkste Europese financiële markten met media- en taalexpertise in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Andersom krijgen de klanten van CognitoDACH toegang tot Cognito’s internationale netwerk op vier continenten.
De nieuw onstane unit zal worden geleid door Michael Simer, die zijn bureau Westend Medien meer dan twintig jaar geleden oprichtte. Het bureau is gespecialiseerd in het leveren van strategisch communicatieadvies, PR-advies en content met een sterke focus op de financiële en zakelijke markt.
Bewezen lokale ervaring
“De DACH regio is belangrijk voor veel van onze klanten”, legt Tom Coombes uit. De CEO van Cognito benadrukt dat de regio de grootste economie in de Eurozone omvat, waar bovendien de klimaattransitie centraal staat. “Het nieuws van vandaag betekent dat we nu internationale klanten in de regio kunnen bedienen, evenals DACH-bedrijven die een internationaal profiel willen opbouwen.”
“Met de toetreding van CognitoDACH binnen de groep hebben we een partner in huis met bewezen lokale ervaring en expertise in de DACH-markten”, vul Richard Neve (Managing Director van het Amsterdamse kantoor van Cognito) zijn collega aan.
“Uit eerdere samenwerkingsprojecten met Michael Siemer en zijn team is gebleken dat de expertise van een kantoor ter plekke voor opdrachtgevers werkelijk het verschil maakt in de Duitse markt, die zo fundamenteel anders is dan de Nederlandse markt.”