Florius gebruikt brondata om hypotheekproces te versnellen
Florius heeft via Hypotheken Data Netwerk een nieuwe mogelijkheid geïmplementeerd waarmee zijn adviseurs de actuele leningsgegevens van al zijn klanten direct kunnen opvragen in hun eigen adviespakketten.
“De adviseur kan hiermee altijd vertrouwen op de meest actuele en nauwkeurige klantgegevens”, legt de hypotheekverstrekker uit. “Waardoor deze advies op maat kan geven met de kracht van actuele klantdata. Dit betekent minder gedoe, minder fouten, en meer tijd voor de klant.”
Adviseurs die met het Element-adviespakket werken kunnen de nieuwe functionaliteit al gebruiken. Florius verwacht dat de nieuwe functie ook snel in de andere pakketten beschikbaar zal worden gesteld.
Alleen met toestemming
“Onze nieuwe functionaliteit sluit naadloos aan bij het convenant om het delen van brondata binnen de hypotheekketen te versnellen”, legt Florius-directeur Karin Polman uit. “Door deze innovatieve oplossing kan de adviseur nu snel en gemakkelijk de benodigde actuele leninggegevens ophalen en verwerken zijn adviespakket.”
Polman benadrukt daarbij dat dit alleen kan op basis van toestemming van de klant. Mocht de klant akkoord gaan, profiteert volgens haar iedereen van de nieuwe optie.
“Dit maakt het proces niet alleen efficiënter en gemakkelijker, maar ook transparanter en betrouwbaarder. De klant is nog meer verzekerd van een op maat gemaakt advies. Zo blijft Florius voorop lopen door via digitalisering de toegevoegde waarde van de adviseur voor zijn klant te vergroten.”