Adyen en Billie zoeken samenwerking op voor Europees BNPL-product
Adyen heeft in samenwerking met Billie een business-to-business buy-now-pay-later product op de markt gezet. Online winkels en marktplaatsen die gebruik maken van Adyens fintechplatform kunnen het BNPL-product implementeren.
De naadloze integratie van Billie’s B2B BNPL-betaaloplossing in het platform van Adyen zou het maken van online betalingen voor kopers via e-commerce- en m-commerce- (mobile commerce-)kanalen makkelijker moeten maken.
“Het stelt bedrijven over de hele wereld in staat om hun zakelijke klanten één van de meest populaire betaalmethoden in B2B commerce aan te bieden: achteraf betalen op rekening”, aldus Adyen.
Met behulp van de betaaloplossing van Billie kunnen bedrijven die op het Adyen-platform zitten aankopen doen en de betaling tot en met 30 dagen uitstellen. Tegelijkertijd ontvangen bedrijven direct het geld zodra de producten zijn verzonden.
Billie voert tijdens het afrekenen in realtime kredietgoedkeuring uit voor kopers en biedt tevens bescherming tegen fraude voor bedrijven. Dit maakt Billie volgens Adyen niet alleen een gunstige cashflow management tool voor B2B bedrijven, maar ook voor hun zakelijke klanten.
De BNPL-betaaloplossing zal in eerste instantie beschikbaar zijn voor kopers in Duitsland, Oostenrijk, Zweden en Nederland. Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland volgen in de komende maanden.
"We zijn er trots op dat we B2B bedrijven en hun zakelijke klanten een sterke buy-now-pay-later-optie kunnen bieden", legt Julien Marlier (Country Manager Benelux bij Adyen) uit. "Met Billie als een van de toonaangevende BNPL-oplossingen voor B2B checkouts, hebben we een geweldige partner aan onze zijde en kijken we ernaar uit om onze samenwerking uit te breiden."