ABN AMRO lanceert nieuwe campagne: ‘Voor ieder begin’
Optimisme, overtuiging, opwinding en een zekere spanning – het zijn de emoties die de kern vormen van de nieuwe merkcampagne van ABN AMRO die onlangs van start ging. Met de introductie van de nieuwe pay-off ‘Voor ieder begin’ wil de bank zijn nieuwe gezicht tonen aan de buitenwereld, waarbij het belooft klaar te staan om mensen te helpen beginnen.
Om die belofte waar te maken legt ABN AMRO uit dat het inmiddels meer dan 3.500 medewerkers heeft getraind om de “expertise van de bank verder te vermenselijken”.
“Wij zijn al tweehonderd jaar een ondernemende bank, met veel expertise. Dat zit in ons DNA”, legt Patrick Kuijsters (directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO) uit. “Met de nieuwe campagne willen we dat bijzondere gevoel van ‘beginnen’ oproepen. De onderliggende drive die daarbij hoort, vormt de kern van onze nieuwe positionering.”
De uitstraling van het merk en de manier waarop ABN AMRO zijn bedrijfsvoering inricht, sluit volgens Kuijsters daardoor nog beter aan bij het DNA van de bank. “Dat betekent dat we de uitdagingen en mentaliteit van onze klanten centraal stellen, waarbij we beloven er met al onze expertise voor hen te zijn op de manier die het beste bij hen past. We willen laten zien dat het niet uitmaakt wie je bent, of waar je ook vandaan komt, wij staan klaar om je te ondersteunen, zodat jij kan beginnen.”
Vijftig life events
De bank legt uit hoe beginmomenten in ieders leven een belangrijk onderdeel vormen, en hoe die momenten vaak samenhangen met financiële keuzes. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe studie, de koop van een huis, het beginnen van een gezin, het switchen van baan of het sparen voor later.
Bij al die beginmomenten – groot of klein – stelt ABN AMRO klaar te staan om zijn klanten daarmee te helpen en dat met behulp van zijn financiële deskundigheid. “ABN AMRO staat bekend om expertise en ondernemerschap”, vervolgt Kuijsters. “We willen laten zien dat we die twee eigenschappen inzetten om mensen vooruit te helpen, zodat ze kunnen beginnen.”
Om dat idee kracht te geven, heeft de bank meer dan vijftig life events in kaart gebracht voor zowel particulieren als voor ondernemers. Van het openen van een eerste bankrekening tot het verkopen van een bedrijf en van een studentenlening tot vermogensoverdracht.
“Van jong tot oud. We gaan zorgen dat al onze klanten ons weten te vinden op de momenten waarbij ze aan zulke momenten willen beginnen - en met onze hulp echt een stap verder komen. Dat betekent een nieuwe manier van werken, en daar zijn inmiddels al meer dan 3.500 collega’s in getraind”, aldus Kuijsters.