ABN AMRO en Ajax verlengen samenwerking met nog eens drie jaar

23 september 2022 Banken.nl 2 min. leestijd

Ajax en ABN AMRO hebben na ruim dertig jaar nog steeds niet genoeg van elkaar. De bank is sinds 2015 hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen en blijft dit, door deze verlenging, nog minimaal tot en met 2025. Daarnaast blijft ABN AMRO zowel als maatschappelijk partner én als duurzaamheid-adviespartner betrokken bij de club uit onze hoofdstad.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, noemt het geweldig dat ABN AMRO al zo lang aan boord is. “Als voormalig shirtsponsor van Ajax 1, en later van de jeugd, zijn ze nu al jaren hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen. Fijn dat de samenwerking wordt voortgezet."

“Mede dankzij ABN AMRO hebben we het vrouwenvoetbal bij Ajax verder kunnen ontwikkelen, en talentontwikkeling in het bijzonder”, vult oud-voetbalster en Manager Ajax Vrouwen Daphne Koster haar collega aan. “Daar zijn we ze erg dankbaar voor.”

ABN AMRO en Ajax verlengen samenwerking met nog eens drie jaar

Elkaar uitdagen

De samenwerking tussen ABN AMRO en Ajax gaat terug tot 1991, toen de bank shirtsponser van Ajax werd. Daarna was de bank jarenlang hoofdsponsor van de Ajax-jeugd en sportpark De Toekomst. In 2015 werd de samenwerking verder uitgebreid met het hoofdsponsorschap van de Ajax Vrouwen. Met de oprichting van de Talentenacademie in 2019 – mede mogelijk gemaakt door de bank, trainen er steeds meer meiden op de Toekomst.

ABN AMRO is en blijft naast sponsor van de Ajax-vrouwen tevens partner op het gebied van duurzaamheid, en met name als adviseur betrokken bij de ontwikkeling van De Nieuwe Toekomst. Daarnaast blijft ook ABN AMRO Foundation als maatschappelijk partner verbonden met Ajax en de Ajax Foundation.

Het is daarbij de bedoeling dat de beide foundations elkaar uitdagen om samen een steeds beter maatschappelijk programma aan te kunnen bieden voor kinderen en jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Hoger niveau

“Gelijke kansen tussen mannen en vrouwen is voor ons een zeer belangrijk thema”, legt Choy van der Hooft-Cheong (Chief Commercial Officer van ABN AMRO) uit. “We zijn trots op de verlenging van ons hoofdsponsorschap van de Ajax Vrouwen en onze gezamenlijke missie het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te brengen.”

“Even trots zijn we op dat wat we al jaren als maatschappelijk partner bijdragen aan de Ajax Foundation en dat we op duurzaamheidsvlak meedenken met Ajax. Op al deze vlakken blijft onze ambitie onverminderd groot. We hebben veel bereikt, maar er valt nog meer dan genoeg te winnen”, aldus Van der Hooft-Cheong.