ING verlaagt daglimiet app naar €2000
Om de financiële schade van oplichters te beperken heeft ING de standaard daglimiet in zijn app verlaagd van €5.000 naar €2.000. Daar blijft het niet bij; later dit jaar introduceert de bank één digitale limiet voor de app, Mijn ING en de betaalinitiatiedienst (PSD2). Ook de maximale bedragen die gepind kunnen worden vormen een punt van aandacht.
“ING neemt vele maatregelen voor onze klanten om fraude te voorkomen”, legt Adine Wempe (directeur Fraude ING Nederland) uit. “Wij willen onze klanten ook bewust maken van de mogelijkheden om zichzelf te beschermen tegen fraude. Eén van die mogelijkheden is het instellen van een zo laag mogelijke daglimiet.”
Om die reden is de bank een campagne gestart om zijn particuliere klanten te informeren over de mogelijkheid om zelf de daglimiet te wijzigen naar een bedrag dat bij hen past. Om de klant alvast een steuntje in de rug te geven past de bank de daglimiet van de app aan naar €2.000.
De limiet bepaalt het bedrag dat een klant per dag kan overschrijven in de app naar en andere rekening en voor iDEAL-betalingen die worden bevestigd met de app. De limiet geldt dan weer niet voor overboekingen tussen eigen (spaar)rekeningen, incasso’s of periodieke overboekingen.
Klanten die alsnog een hogere limiet willen, kunnen dat zelf (tot €50.000) in de app aanpassen. Om telefonische oplichtingen te voorkomen, hanteert ING echter wel een wachttijd van 4 uur voordat de verhoging daadwerkelijk is aangepast.