Banking Circle verwerkt één op de tien van B2C e-commercebetalingen binnen Europa

02 november 2022 Banken.nl 1 min. leestijd

Banking Circle lijkt op weg om dit jaar minimaal €332 miljard aan betalingsvolume te verwerken. Daarmee is het platform goed voor ruim 10% van de totale stroom van alle Europese B2C e-commercetransacties.

Het betalingsvolume werd gemeten op basis van informatie binnen de interne systemen van Banking Circle. Kijkend naar de eerste drie kwartalen zijn genoeg betalingen verwerkt om dit jaar minimaal uit te komen op een jaartotaal van €332 miljard. Hierbij werd het inkomende volume als maatstaf gebruikt voor grensoverschrijdende betalingen in Europa.

Dit volume werd vervolgens vergeleken met de schatting van de omvang van de markt voor B2C e-commerce in het 2022 Worldpay-rapport. Zo werd het aandeel van Banking Circle in de complete Europese B2C e-commercestroom bepaald.

Banking Circle stelt dat de cijfers de groeiende populariteit benadrukken van het alternatief voor grensoverschrijdende betalingen via correspondentenbanken. De oplossing van de betaalverwerker maakt het mogelijk om transacties met de snelheid van lokale betalingen af te handelen. Tegelijkertijd wordt er een einde gemaakt aan aanvullende kosten rond koerswissels en overboekingen.

Banking Circle is trusted by some of the largest and most successful Financial Institutions and Corporates across the globe

“Met onze ‘tech first’ aanpak stimuleert Banking Circle de ontwikkeling van een wereldwijde betalingsinfrastructuur met financiële inclusie”, legt CEO Laust Bertelsen uit. “Deze laatste cijfers wijzen op een sterke vraag naar onze geavanceerde, snelle en kostenefficiënte oplossingen met ingebouwde compliance. We bieden een realistisch alternatief voor traditionele correspondentbanken en maken een einde aan veel van de obstakels voor betalingen over de grens.”

“De wereldwijde e-commercemarkt maakt een snelle groei door”, vult CCO Jussi Lindberg zijn collega aan. “Veel Amerikaanse payments providers en fintech-bedrijven zien daarmee kansen om naar het buitenland uit te breiden. Dit vraagt om snelle en eerlijk geprijsde betalingsdiensten van een gevestigde speler die zij makkelijk kunnen integreren met hun eigen platforms.”