Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Social media nieuws
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Social media:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Saxo
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Betalen
2
Internet & Mobiel
3
Mobiel bankieren
1
Sparen
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Informatie Technologie
2
Marketing
3
Payments
1
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Mediacampagnes
1
Partnerships
2
Ranking & Awards
9
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Social media
41
Organisatie
Producten
Vakgebied
Bankensector
Social media
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
Met partnership Hootsuite breidt Cognito social media-ondersteuning uit
Cognito Media en Hootsuite gaan de krachten bundelen.
06 december 2023
ING-hoofdeconoom Marieke Blom wint ‘Landelijke Vrouw in de Media Award 2020’
Marieke Blom, hoofdeconoom van ING Nederland, is winnaar van de ‘Landelijke Vrouw in de Media Award 2020’. De prijs wordt jaarlijks – voor de twaalfde keer inmiddels – toegekend aan degene die zich het beste als vrouwelijke expert heeft
17 februari 2021
Negatieve rente maakte de tongen los op sociale media
Veel van de tweets die Nederlanders het afgelopen jaar de wereld in stuurden en betrekking hadden op banken gingen over negatieve rente.
21 december 2020
Introductie Apple Pay bezorgde ING veel publiciteit op social media
Zowel op Facebook als op Twitter profiteerde ING van het feit dat zij Apple Pay als eerste Nederlandse bank formeel introduceerden.
24 september 2019
YouTube-serie ‘Push je Passi’ van Rabobank helpt jongeren met ondernemen
Via de YouTube-serie ‘Push je Passi’ spoort Rabobank jong talent aan om te starten met ondernemen. De bank werkt hiervoor samen met nederhop-platenlabel Top Notch.
06 mei 2019
ING start account op Pinterest
ING is recent een account gestart op social medium Pinterest. Via Pinterest wil ING tips, ideeën en inspiraties delen. Vaak wordt Pinterest dan ook omschreven als een online ‘moodboard’ of prikbord.
25 april 2019
Milieu en klimaat spelen hoofdrol in activiteit banken op Facebook
Triodos Bank weet zijn volgers op Facebook het meest tot actie aan te zetten. In een toplijstje met berichten met veel interactie komt de bank uit Zeist vier keer terug.
13 maart 2019
Sentiment op Twitter overwegend positief voor Nederlandse banken
Sinds begin augustus is er ruim 226.000 getweet over Nederlandse. Dat komt gemiddeld neer op net minder dan 1.200 tweets per dag.
12 februari 2019
Knab en Van Lanschot meest effectief op Facebook
Nederlandse banken maken nog altijd gretig gebruik van Facebook. Het is een snelle manier van interactie met veel (potentiële) klanten. De redactie van Banken.
14 augustus 2018
Facebook wil bancaire gegevens om vertrouwensband met gebruikers te herstellen
Het sociale platform Facebook heeft grote Amerikaanse banken gevraagd om gedetailleerde financiële gegevens te delen.
08 augustus 2018
ASN Bank, Knab en Triodos Bank ontvangen opnieuw meeste positieve tweets
Sinds 1 januari hebben Nederlanders zo’n 260.000 tweets over Nederlandse banken de wereld ingestuurd. Dat komt neer op een gemiddelde van ongeveer 1.300 tweets per dag.
23 juli 2018
ASN Bank, Triodos en Knab ontvangen meeste positieve tweets
Kleinere banken kunnen verhoudingsgewijs op de meeste positiviteit rekenen op Twitter. De redactie van Banken.nl deed onderzoek naar de positie van Nederlandse banken op Twitter.
05 september 2017
Het succes van Nederlandse banken op Facebook
Facebook voor banken Een moderne bank kan niet meer zonder sociale media en een afdeling die zich gericht bezighoudt met de communicatie via deze kanalen. De onderzoeksredactie van Banken.
29 augustus 2017
HSBC lanceert sociaal netwerk voor zakelijke klanten
HSBC Commercial Banking heeft Connections Hub gelanceerd, een digitaal B2B-platform dat kopers en verkopers wereldwijd met elkaar in contact brengt.
08 juni 2017
ING meest digitaal dominant in bankensector
ING, Albert Heijn, Ziggo, Centraal Beheer, Heineken en Nuon hebben een Digital Dominance award in de wacht gesleept en zijn daarmee digitaal het meest dominant aanwezig in hun eigen sector.
19 september 2016
Klanten helpen elkaar in ING's online community's
ING heeft sinds 2013 online community's gelanceerd in Frankrijk, Italië en Polen.
11 augustus 2016
ABN AMRO maakt betalen via WhatsApp mogelijk
ABN AMRO heeft naar eigen zeggen de eerste app geïntroduceerd waarmee consumenten onderling betaalverzoekjes kunnen sturen via WhatsApp. Via een linkje vindt de betaling vervolgens plaats via iDEAL.
23 juni 2016
ING lanceert online klantenplatform ING Community
ING heeft vorige week een nieuw online platform gelanceerd waar klanten elkaar kunnen helpen met financiële vraagstukken.
04 februari 2016
BNP Paribas sluit deal met Twitter, LinkedIn, FB en Google
BNP Paribas heeft een samenwerking afgesloten met social media organisaties LinkedIn, Facebook, Twitter en Google.
30 juli 2015
3 banken in 10 meest invloedrijkste merken op LinkedIn
ABN AMRO, ING Nederland en Rabobank staan opnieuw in de top 10 meest invloedrijke merken op LinkedIn.
25 juni 2015
SNS breidt proef WhatsApp als servicekanaal uit
SNS startte de proef met WhatsApp om zo goed mogelijk service te verlenen aan de klant. “WhatsApp staat op vrijwel iedere telefoon in het openingsscherm. Het is top-of-mind bij consumenten.
24 juni 2015
ING, ABN en SNS kans op Beste Social Media Award
Tot en met 3 juni 2015 kan het publiek stemmen op de genomineerden voor De Beste Social Media Awards, die onlangs bekend zijn gemaakt.
26 mei 2015
Tweets over ASN Bank en Knab meest positief
ASN Bank en Knab pakken de leiding in de Social Media Banken Monitor.
18 mei 2015
Online sentiment van duurzame banken positiever
ASN Bank en Triodos Bank pakken de leiding in de Social Media Banken Monitor. Naar verhouding is men de afgelopen twee maanden op Twitter positiever over deze duurzame banken dan andere banken.
03 maart 2015
Online sentiment van kleinere banken positiever
Naar verhouding is men op Twitter positiever over kleinere banken dan grootbanken. Ook hebben kleinere banken relatief meer interactie met Facebook gebruikers.
07 januari 2015
ING onderzoek: Gebruik van social media stagneert
Tussen 2012 en 2014 is het gebruik van social media door consumenten gestagneerd. Het gebruik van Facebook en Google+ neemt nog wel licht toe.
30 december 2014
Banken.nl lanceert Social Media Banken Monitor
Vandaag lanceert platform Banken.nl in samenwerking met Tracebuzz de ‘Social Media Banken Monitor’.
19 november 2014
Knab: Vanaf vandaag betalen via Facebook of SMS
Vanaf vandaag kan via de Knab App geld worden overgemaakt met behulp van Facebook of een mobiel telefoonnummer.
20 oktober 2014
ING wint zevende editie van Social Media Monitor
ING is uitgeroepen tot winnaar van de zevende editie van de Social Media Monitor.
13 oktober 2014
Franse bank maakt geld overmaken met tweet mogelijk
Franse Twitter-gebruikers kunnen vanaf volgende maand geld overmaken via hun twitteraccount naar andere Twitter-gebruikers.
18 september 2014
Techniek betalen via Facebook komt uit Nederland
Het Nederlandse services- en softwarebedrijf Virtual Affairs heeft een functionaliteit ontwikkeld dat betalen via Facebook of mobiel nummer mogelijk maakt, zonder een rekeningnummer te gebruiken.
01 september 2014
Knab: Geld overmaken via Facebook of mobiel nummer
Vanaf september kunnen klanten van Knab geld overmaken door enkel en alleen gebruik te maken van een mobiele telefoonnummer of een Facebook account.
27 augustus 2014
1
2