Zoeken…
Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Klant centraal nieuws | Pagina 2
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Klant centraal:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Betalen
3
Hypotheek
8
Internet & Mobiel
1
Internetbankieren
4
Lenen
1
Mobiel bankieren
2
Zakelijke kredietverlening
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Beleidsadvies
5
Consultancy
1
Finance & Control
1
Human Resources
1
Informatie Technologie
10
Klantenservice / Callcenter
2
Marketing
1
Operations
2
Payments
1
Private Banking
1
Sales & Advies
4
Software ontwikkeling
2
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Evenementen
1
Interviews
5
Klanttevredenheid
10
Opmerkelijk
2
Ranking & Awards
6
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Klant centraal
96
Filters
Organisatie
Producten
Vakgebied
Bankensector
Klant centraal
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
Hoe Uber je je als bank een weg naar de klant?
De opkomst van fintech heeft bestaande partijen genoodzaakt werk te maken van digitalisering en innovatie. Alleen een goed product is niet voldoende.
14 mei 2019
Dustin Steenvoorden (SNS) over uitbreiding aantal SNS Winkels
Waar veel banken het aantal filialen aan het terugschroeven zijn, bewandelt de Volksbank een tegengestelde richting.
16 april 2019
De customer experience in een impasse: financieel dienstverleners moeten moderniseren
De techreuzen en zogenoemde challenger-banken winnen steeds meer terrein en daardoor ligt er een enorme druk op de schouders van traditionele financiële instellingen.
25 maart 2019
Nieuwe toepassing Topicus laat consumenten met toekomstige financiële scenario’s rekenen
IT-dienstverlener Topicus start binnenkort een pilot die mensen real-time inzicht geeft in hun pensioen.
21 maart 2019
Klanten mogen stemmen over kledingstijl bij Duitse bank
Medewerkers van de Duitse bank Frankfurter Sparkasse gaan binnenkort wellicht anders gekleed naar hun werk.
19 maart 2019
Interview met Leon van Dooren van Blueriq over persoonlijke dienstverlening in hypotheektraject
Financiële dienstverleners hebben een gezond, divers en adaptief ecosysteem nodig om klanten persoonlijk, beter en écht te helpen in hun klantreizen.
05 februari 2019
Matige digitale prestaties beïnvloeden zowel klanten als medewerkers negatief
Bedrijven die matig presteren op het vlak van digitale dienstverlening dreigen zowel klanten te verliezen als het eigen personeel negatief te beïnvloeden.
25 januari 2019
Van zorgplicht naar integraal actief klantbeheer
Deze weken stemmen AFM en NVB het gemeenschappelijk kader af rond de verplichte risico-inventarisatie van aflossingsvrije hypotheken. De kaderstelling speelt in op de zorgplicht van banken.
13 november 2018
Triodos Bank lanceert nieuwe website
Triodos Bank heeft haar website in een nieuw jasje gestoken. De in Zeist gevestigde bank vond het tijd voor wat nieuws en spreekt van een positieve verandering.
05 november 2018
Intermediairscollectief DAK ontwikkelt hypotheekportaal voor adviseurs en klanten
DAK zet met de ontwikkeling van een online hypotheekportaal een belangrijke stap op het vlak van digitalisering.
03 oktober 2018
Hoe Amazon kan bijdragen aan meer klantloyaliteit bij banken
Kenners verwachten dat Amazon binnen niet al te lange tijd bancaire diensten gaat aanbieden en daarmee vol de concurrentie aangaat met traditionele banken.
24 september 2018
Nederlanders kunnen substantieel geld besparen bij pinnen buiten eurozone
Nederlanders die geld pinnen buiten de eurozone maken in 21% van de gevallen gebruik van een omrekenservice (with conversion).
13 augustus 2018
Rabobank selecteert nieuwe partner voor verbetering digitale klantreis
Rabobank gaat samenwerken met software-ontwikkelaar Usabilla, dat zich specifiek richt op inzichten in de digitale klantreis.
18 juli 2018
Gespreksavond Maatschappelijk Forum over financiële zelfredzaamheid ouderen
Het Maatschappelijk Forum wil bijdragen aan het vergroten van het wederzijds begrip door banken informeel in gesprek te laten gaan met klanten en stakeholders over maatschappelijke thema’s.
29 juni 2018
Chatbot Erica van Bank of America bedient al een miljoen gebruikers
In slechts twee maanden tijd heeft chatbot Erica het hart weten te veroveren van een miljoen klanten van Bank of America.
15 juni 2018
ASN Bank klantvriendelijkste bank van Nederland volgens onderzoek KPMG
Nederlandse klanten hechten het meeste waarde aan een persoonlijke benadering en aan integriteit.
12 juni 2018
Banken te weinig transparant over kosten volgens 42% Nederlanders
Bijna de helft van de Nederlanders vindt hun banken onvoldoende transparant over de kosten die zij rekenen. Vaak hebben consumenten niet echt een idee hoeveel ze moeten betalen voor welke bankzaken.
12 april 2018
Cmotions helpt Argenta data in te zetten voor betere klantervaring
Cmotions heeft Argenta Nederland geholpen bij het uitstippelen van een digitale strategie en het vertalen daarvan naar een concrete roadmap.
11 april 2018
Automatische verlaging risico-opslag hypotheken
Een toenemend aantal banken verlaagt automatisch de risico-opslag op hypotheken van consumenten.
06 april 2018
Financiële onbezorgdheid belangrijker voor geluk dan veel vrienden
Financiële onbezorgdheid speelt een voorname rol in het geluk van mensen. Het belang ervan wordt groter geacht dan het inkomen zelf en het aantal vrienden dat iemand heeft.
29 maart 2018
De weg naar het hart van de hypotheekconsument
Een hypotheek aanvragen blijft voor veel consumenten een stressvolle gebeurtenis.
28 maart 2018
AFM wil klant centraal bij digitale ontwikkelingen
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat bij de ontwikkeling van online tools en hulpmiddelen door financiële instellingen alleen gekeken wordt naar het belang voor de klant.
21 maart 2018
COO de Volksbank, COO Van lanschot en CIO ATB aan het woord in ebook Centric
Informatietechnologiebedrijf Centric presenteert een eBook over de transformatie van conventionele bank tot ‘nieuwe’ bank.
06 maart 2018
Gedragswetenschappelijke experimenten kunnen consumenten activeren
Een combinatie van Autoriteit Financiële Markten (AFM), ING en Florius heeft gedragswetenschappelijke experimenten uitgevoerd met als doel burgers actief na te laten denken over hun financiële situat
21 februari 2018
AFM: omgaan met blinde vlekken in bestuurskamers essentieel
Blinde vlekken in de bestuurskamers van directies kunnen een evenwichtige besluitvorming in de weg staan.
18 december 2017
Wiebe Draijer, CEO Rabobank, bezoekt 10 klanten per week
Tien klanten per week. Dat gemiddelde streeft Wiebe Draijer, bestuursvoorzitter van de Rabobank, na met zijn persoonlijke ontmoetingen met zakelijke en particuliere klanten van de Rabobank.
04 december 2017
Bunq introduceert Netflix voor bankieren met bunq premium
Bunq lanceert bunq premium. Voor een vast bedrag per maand kunnen klanten gebruik maken van alle diensten van de bank.
02 augustus 2017
Klant staat bij bank vooral op papier centraal
“‘De klant centraal’ is ook bij banken de leus. Maar erg ver komen ze er nog niet mee. Dat kan veel beter, zo ingewikkeld is het niet.
04 juli 2017
Online platform om financiële problemen te voorkomen gelanceerd
Een groep initiatiefnemers heeft Geldfit.nl gelanceerd, een online platform met het doel om financiële problemen bij Nederlandse consumenten te voorkomen en signaleren.
20 juni 2017
Interview Harry Wientjens, Directeur Rabobank Particulieren & Private Banking Den Haag
Een interview met Harry Wientjens - Directeur Particulieren & Private Banking Rabobank Den Haag.
16 mei 2017
RegioBank opnieuw meest klantgerichte bank van Nederland
RegioBank is – net als vorig jaar – tijdens Customer Centric DNA Awards uitgeroepen tot de meest klantgerichte bank van Nederland.
18 april 2017
Randstad Banking & Insurance: van service naar beleving
Randstad Banking & Insurance werft en selecteert medewerkers die klantbeleving centraal zetten.
12 april 2017
1
2
3